El fet que en molts casos l'atur sigui de llarga durada provoca que cada vegada més ciutadans perdin les prestacions i subsidis. Durant el primer trimestre de 2012, s'han comptabilitzat 104.000 llars que no perceben cap tipus d'ingrés, un 30% més que el mateix període de l'any passat. Augmenten també les situacions en què els pares no poden fer de coixí econòmic als fills i això augmenta el risc de fractura social. Cristina Faciabén és la secretaria socieconòmica de Comissions Obreres.
En un any han desaparegut 13.000 llars a Catalunya, sobretot de joves que han retornar a casa dels seus pares. A l'informe presentat pel sindicat també es fa referència a les persones amb discapacitat, el col·lectiu que més pateix els efectes de la crisi. Des de Comissions Obreres, reclamen un finançament suficient per a polítiques d'ocupació i han advertit que una possible retallada tindrà uns efectes immediats en aquest col·lectiu.
El sindicat denuncia que s'hagin endurit les exigències per accedir a la Renda Mínima d'Inserció i demana a les administracions un sistema fiscal més just per recaptar més ingresos i no retallar en serveis socials.