Els treballadors han començat els torns més tard per protestar contra les retallades i tot i que la companyia sabia que això passaria, no ha pres cap mesura per garantir el servei. I atenció perquè els sindicats diuen que les protestes continuaran els pròxims dies.
Tren de rodalies a l'estació de Plaça Catalunya de Barcelona- (CADENA SER)
La normativa interna de Renfe i la llei ferroviària preveu que quan un maquinista dorm fora de casa té dret a descansar unes 9 hores.
El que passava fins ara és que l'empresa i els treballadors havien acordat que en fossin menys, és a dir, que en lloc de dormir aquestes 9 hores, fossin, per exemple, 7 i mitja. Això permetia que el maquinista s'incorporés abans al seu torn.
Dimecres passat, com a mesura de protesta, el comitè d'empresa va avisar a Renfe que trencava aquest acord i que, per tant, a partir d'ara la companyia, si volia que els trens sortissin puntuals, havia de canviar la planificació d'horaris. Segons Francisco Cárdenas de la UGT, si no ho ha fet és perquè no ha volgut.
De fet, l'empresa reconeix que des de dimecres passat sabia que els maquinistes, a partir del cap de setmana, entrarien a treballar més tard però pensaven que no ho acabarien fent: segons diuen, perquè estan al mig d'una negociació i perquè creuen que la mesura és "al·legal".
Al final, qui ha acabat patint els efectes d'aquesta descoordinació han estat els usuaris de Renfe que a primera hora del matí han suportat retards al voltant dels 30 minuts.