Podcast  |  L’emissora  |  Publicitat  |  Contacte  |
RSS Ràdio Barcelona
Twitter Ràdio Barcelona
Facebook Ràdio Barcelona

Un acord evita el judici pel túnel de batuda de Sant Boi

Les famílies dels quatre nens morts consideren que, després de tres anys, l'ajuntament ha reconegut que l'enfonsament del túnel de batuda va ser culpa d'una negligència i esperen passar pàgina

MONTSE RIART   15-10-2012

Els tres acusats per l'ensorrament del túnel de batuda de Sant Boi, en el que van morir quatre nens, reconeixen que l'estructura no es va construir adequadament i accepten una condemna mínima per homicidi imprudent que els evitarà entrar a la presó. Ajuntament i asseguradores indemnitzaran les víctimes amb 2'2 milions d'euros.

Votar
Sin interés Poco interesante De interés Muy interesante Imprescindible
Imprimir
Enviar
Un acord evita el judici pel túnel de batuda de Sant Boi

Gonzalo Bagrio i la seva dona, Pilar Carrasco, mostrant fotografies del seu fill Eric, que va perdre la vida en l'ensorrament del Túnel de batuda de Sant Boi-

Els diners per la indemnització ja s'han consignat i mica en mica aniran arribant a les famílies que asseguren que el judici hagués estat un autèntic calvari.

La mare d'un dels nens morts, Maria del Valle Hernández, assegura que signant la conformitat, l'Ajuntament reconeix que l'enfonsament del túnel no va ser només "culpa del vent", sinó "una negligència que el consistori ha tardat tres anys en acceptar".

El seu advocat, Josep Maria Fuster Fabra, recorda que "va ser una pericial de la policia la que va demostrar que la teulada del túnel no estava ben agafada" i entén que per això l'Ajuntament ha volgut acceptar un acord i evitar que els seus treballadors haguessin d'entrar a la presó.

Finalment els tres acusats, l'arquitecte i els dos tècnics municipals que van certificar l'obra, han acceptat una condemna mínima de dos anys per homicidi imprudent, però com que no tenen antecedents, no hauran d'ingressar a la presó.

Fuster Fabra assegura que el que volien era aconseguir que l'Ajuntament assumís la responsabilitat i que "un judici, l'execució d'una sentència, hagués estat prolongar el patiment per les famílies", i considera que ara podran "començar d'una altra manera després d'un procés extremadament dur".

El túnel de batuda de Sant Boi es va enfonsar el gener del 2009, durant un episodi de ventades, va matar a quatre nens i en va ferir set més, així com dos adults.

Comentarios - 0

Normas de uso
Esta es la opinión de los internautas, no de CADENASER.com
No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
Reservado el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
Comentario
Datos personales
  • Las noticias de la Ser en tu móvil
  • Envía: ALTA SER al 795605
  • Coste 0.24./sms impuestos incluídos

Webs de PRISA

cerrar ventana