Podcast  |  L’emissora  |  Publicitat  |  Contacte  |
RSS Ràdio Barcelona
Twitter Ràdio Barcelona
Facebook Ràdio Barcelona

Descens espectacular dels furts a les xarxes de tren i Metro de Barcelona

Els Mossos asseguren que des que van començar a patrullar-hi, han aconseguit fer fora del subsòl de Barcelona els més de 400 lladres que vivien dels robatoris als passatgers de metro, ferrocarril i rodalies

ANNA PUNSÍ   13-07-2012

En un any les denúncies han caigut espectacularment: n'hi ha hagut unes 5 mil menys. 8 de cada 10 dels que encara s'hi dediquen, són multireincidents

Votar
Sin interés Poco interesante De interés Muy interesante Imprescindible
Imprimir
Enviar

El tap a les escales i a la sortida dels vagons continua sent el principal mètode que fan servir els delinqüents per robar al metro, rodalies i ferrocarrils però els mossos han detectat que comencen també a fer-ne servir un altre: acostar-se als turistes quan compren el bitllet i aprofitar la confusió per robar-los. El comissari en cap dels Mossos, Joan Carles Molinero, assegura que en un any han aconseguit foragitar del subsòl de Barcelona més de 200 delinqüents. I a més, assegura que no han aparegut en altres punts. Simplement, han desaparegut per la pressió policial. Molinero explica que "el perfil d'aquest tipus de delinqüent és apàtrida. Alguns d'ells han buscat altres capitals".

D'altra banda, els 45 magistrats de l'Audiència de Barcelona han decidit que a les sentències, a l'hora de valorar el cost dels objectes robats hi sumaran l'IVA. D'aquesta manera s'unifiquen criteris entre tots els jutges. La diferència entre falta i delicte de furt és que el valor dels objectes superi els 400 euros. Amb la suma de l'IVA això pot acabar passant més fàcilment.

Comentarios - 0

Normas de uso
Esta es la opinión de los internautas, no de CADENASER.com
No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
Reservado el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
Comentario
Datos personales
  • Las noticias de la Ser en tu móvil
  • Envía: ALTA SER al 795605
  • Coste 0.24./sms impuestos incluídos

Webs de PRISA

cerrar ventana