Podcast  |  L’emissora  |  Publicitat  |  Contacte  |
RSS Ràdio Barcelona
Twitter Ràdio Barcelona
Facebook Ràdio Barcelona

Estudis per superar el fracàs escolar

La Conselleria d'Ensenyament ha encarregat un estudi per aclarir si retardar l'entrada dels nens a P3 segons l'edat pot ser un factor que ajudi a reduïr el fracàs escolar

RÀDIO BARCELONA   28-06-2012

Votar
Sin interés Poco interesante De interés Muy interesante Imprescindible
Imprimir
Enviar

La taxa d'abandonament escolar a Catalunya és una de les més altes de l'estat. El 2010 era pràcticament d'un 30%. La supera Andalusia, amb el 34%. A Euskadi ronda el 13%, a Madrid el 22%. La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha comparegut avui al Parlament per detallar les mesures que estan prenent per reorientar aquest greu problema.

Amb el pla de Govern que han presentat volen reduïr l'abandonament a la meitat, un 15% en vuit anys. Tot i així Catalunya seguiria per sobre de la taxa que es fixa des de la Unió Europea, que és del 10%. Un dels factors que segons Rigau ajudarien a reduïr la taxa de fracàs, seria el retard en l'entrada dels nens de P3. La consellera pretén que només comencin el curs "aquells que ja hagin fet els 3 anys", tot i que afirma que per fer-ho possible "seria necessari un canvi legislatiu".

Els eixos d'aquest pla per reduir el fracàs escolar són, entre d'altres, la professionalització de la docència, oferir un suport escolar personalitzat als alumnes, donar impuls a la lectura o fomentar la implicació familiar en l'educació.

Comentarios - 0

Normas de uso
Esta es la opinión de los internautas, no de CADENASER.com
No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
Reservado el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
Comentario
Datos personales
  • Las noticias de la Ser en tu móvil
  • Envía: ALTA SER al 795605
  • Coste 0.24./sms impuestos incluídos

Webs de PRISA

cerrar ventana