Quinze parelles gais de diferents nacionalitats contrauran matrimoni a Lloret de Mar en una cerimònia conjunta. Els casarà l'alcalde de Figueres, Santi Vila. Els promesos són persones que provenen de països on el matrimoni entre gent del mateix sexe no està contemplat legalment. Elisabet Vendrell, presidenta de famílies lesbianes i gais explica l'objectiu de la trobada: "A Europa hi ha famílies i infants que no veuen reconeguda la maternitat o la paternitat dels seus progenitors i aquí a Catalunya és possible el casament, és un acte amb un doble vessant: reivindicatiu per posar de manifest el que està passant a Europa i una festa de casament en la que ens ho passarem molt bé".
Durant aquests 4 dies hi ha previstos diversos debats i moments d'oci per als pares homosexuals i els seus fills. L'acte comptarà amb diversos assistents de l'escena pública entre els quals hi haurà el diputat socialista Miquel Iceta i la diputada d'iniciativa Dolors Camats.
Aquesta trobada de gais, lesbianes, transsexuals i bisexuals se celebra pocs dies després que Amnistia internacional hagi fet públic un informe on declara que negar el matrimoni a les parelles del mateix sexe alimenta la discriminació envers aquestes minories sexuals.