Podcast  |  L’emissora  |  Publicitat  |  Contacte  |
RSS Ràdio Barcelona
Twitter Ràdio Barcelona
Facebook Ràdio Barcelona

Perill de meduses

Alerta per l'alta probabilitat d'arribada massiva de meduses a la costa catalana. Les condicions climàtiques de l'aigua del mar faciliten, ara per ara, aquest fet.

BÀRBARA MOLAS   06-08-2012

Votar
Sin interés Poco interesante De interés Muy interesante Imprescindible
Imprimir
Enviar
Alerta per l'alta probabilitat d'arribada massiva de meduses a la costa catalana

Un exemplar de l'espècie 'Rhizostoma Pulmo'- (ACN)

Els biòlegs estan alerta, ja que les zones costaneres del país són idònies per a les meduses. I és que l'hivern ha estat sec i la manca de pluges ha escalfat l'aigua del mar. Cal sumar-hi també l'escalfament pel canvi climàtic.

De moment aquest estiu s'han vist poques meduses a les platges, tot i que els experts creuen que l'arribada serà massiva (i no de manera dosificada, com acostuma a passar) a causa de les condicions climàtiques.

Els experts diuen que hi ha marge de reacció per informar a les entitats costaneres i als serveis de salut sobre les actuacions en cas d'una gran arribada de meduses. Una capacitat de previsió que els aporten estudis regulars, com ara el projecte Medusa.

  • Las noticias de la Ser en tu móvil
  • Envía: ALTA SER al 795605
  • Coste 0.24./sms impuestos incluídos

Webs de PRISA

cerrar ventana